aipkrakow.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

LifestylePraca

Wirtualne biura – ich zalety i specyfika

Wirtualne biura – ich zalety i specyfika

Z przepisów polskiego prawa jasno wynika, że przedsiębiorca wcale nie musi dysponować klasycznym lokalem biurowym, aby prowadzić w nim działalność gospodarczą. Jego firma może być więc zarejestrowana w domu, którym zamieszkuje. Co jednak zrobić, gdy chce się mieć adres inny niż prywatny, a zasoby firmy nie pozwalają na wynajem lokalu w prestiżowej lokalizacji? Okazuje się, że nie mówimy wcale o sytuacji bez wyjścia, a przedsiębiorcom z pomocą przychodzą wirtualne biura. Warto więc zapytać – wirtualne biuro co to jest?

Wirtualne biura – próba definicji

Wirtualne biuro to adres, pod którym prowadzona jest działalność przedsiębiorcy, choć on sam fizycznie nie ma tam swojego gabinetu. W wariancie podstawowym wirtualne biuro to zatem po prostu prestiżowy namiar, który przedsiębiorca może umieszczać we wszystkich dokumentach. Wariant zaawansowany jest znacznie bardziej rozbudowany i obejmuje choćby odbieranie i segregowanie poczty napływającej pod ten adres. Warto zresztą wspomnieć o tym, że usługi świadczone przez wirtualne biura są coraz bardziej zróżnicowane. Zaskoczeniem nie powinno być więc choćby to, że wiele podmiotów oferuje nie tylko wirtualny adres, ale i rozbudowaną ofertę z zakresu coworkingu.

Dla kogo wirtualne biuro?

Duża popularność wirtualnych biur jest najlepszym dowodem na to, że są podstawy do tego, aby mówić o nich jako o rozwiązaniu, które może okazać się korzystne z perspektywy każdego przedsiębiorcy. Wirtualny adres jest wysoko ceniony jednak przede wszystkim przez te osoby, które świadcząc swoje usługi wcale nie potrzebują konkretnego pomieszczenia biurowego. Z sytuacją taką mamy do czynienia choćby w przypadku freelancerów, rzeczywistego adresu nie potrzebują jednak również osoby zatrudnione w firmach szkoleniowych oraz te, które prowadzą niewielkie sklepy internetowe. Wirtualne biura są też rozwiązaniem, z którego często korzystają niewielkie agencje marketingowe oraz firmy, które chcą mieć oddział w jednym z największych miast ze względów marketingowych.

Największe zalety wirtualnego biura

Choć wirtualne biura mają szereg zalet, dla nikogo zaskoczeniem nie powinno być to, że na pierwszy plan wysuwają się niezmiennie niewysokie koszty związane z ich prowadzeniem. Osoby, które dopiero inaugurują działalność gospodarczą, muszą szukać oszczędności w każdym miejscu i momencie, nic więc dziwnego, że wirtualne biuro jest im bardziej na rękę niż rzeczywisty lokal. Plusem takiego rozwiązania jest też możliwość odciążenia od wielu formalności. Dodatkowe usługi świadczone przez biura wirtualne, w tym choćby te z zakresu e-sekretariatu, są płatne. Nadal mówimy jednak o kosztach bez porównania niższych niż te, jakie trzeba byłoby ponieść, gdyby pojawiła się konieczność zatrudnienia pracownika na etat. Nie brakuje również osób zwracających uwagę na to, że korzystanie z atrakcyjnego adresu wirtualnego biura podnosi prestiż firmy. Jeśli doda się do tego możliwość wiązania się umowami dotyczącymi różnych okresów, a w pewnym momencie także możliwość ich negocjowania, jasnym stanie się to, że jest to ciekawa propozycja zasługująca na rozważenie.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *