aipkrakow.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

LifestylePraca

Jak znaleźć pracę za pomocą komputera?

Jak znaleźć pracę za pomocą komputera?

W dzisiejszym świecie internet daje naprawdę wiele możliwości
oraz narzędzi do kompleksowego poszukiwania pracy. Można z jego pomocą identyfikować oferty pracy na całym świecie, lokalizować pracodawców oraz znajdować profesjonalne porady dotyczące pisania życiorysów i przygotowywania się do rozmów kwalifikacyjnych. Z drugiej strony, pracodawcy coraz częściej wykorzystują sieć internetową jako nowoczesne narzędzie rekrutacyjne. Ponieważ zarówno firmy, jak i pracownicy zwracają się do Internetu w celu uzyskania informacji o aktualnym rynku pracy, dochodzi tutaj do swoistego, pozytywnego sprzężenia zwrotnego, dzięki czemu proces poszukiwania pracy i samej rekrutacji staje się bardziej wydajny.

Zasoby internetowe w służbie szukania pracy

Istnieją tysiące stron internetowych zaprojektowanych w celu pośredniczenia w procesie dopasowywania pracowników z ofertami pracy, a także portali zajmujących się publikowaniem ogłoszeń online i ofert pracy. Witryny takie (np. praca.pl, GazetaPraca.pl, Aplikuj.pl, olx.pl) zapewniają zarówno informacje osobom poszukującym pracy, jak i pełną obsługę dotyczącą usług rekrutacyjnych dla pracodawców. Osoby poszukujące pracy mogą tam przeszukiwać internetowe bazy danych, aby znaleźć odpowiednie oferty i przesłać swoje cv w standardowym formacie na konkretne wakaty.

Oprócz witryn internetowych specjalnie zaprojektowanych w celu dopasowania pracowników do miejsc pracy, warto odwiedzać strony online głównych gazet, które publikują swoje ogłoszenia w internecie. Ponadto duże firmy i organizacje często zamieszczają oferty pracy na swoich domowych stronach internetowych.

Oferty urzędów pracy online

W związku z panującą pandemią koronawirusa zmienił się czasowo tryb pracy urzędów w naszym kraju. Choć przywróciły, przynajmniej obecnie, bezpośrednią obsługę klientów, to jednak przyszłość rysuje się niepewnie i być może czeka nas powrót do pracy zdalnej w szerszym zakresie. Niezależnie jednak od sytuacji, większość spraw związanych z obsługą osób bezrobotnych i poszukujących pracy można już dzisiaj załatwiać za pomocą komputera i sieci internetowej.

Nowoczesna obsługa internetowa w przypadku urzędów pracy obejmuje cały proces rejestracyjny osób bezrobotnych. Wszystkie ankiety można wypełnić online i nawet nie jest konieczna osobista wizyta w urzędzie, jeśli dysponujemy kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W sieci dostępne są też wszystkie oferty pracy oferowane przez dany urząd pracy, a także informacje o szkoleniach i stażach zawodowych z możliwością wydrukowania skierowań oraz podań. Wszystko to sprawia, że poszukiwanie pracy staje się wyjątkowo wygodne i łatwiejsze.

Jak znaleźć pracę przez internet?

Odpowiedź na tak postawione pytanie jest uniwersalna – z głową. Warto na wstępie skonkretyzować swoje osobiste oczekiwania i opracować przemyślaną strategię działania. Z głową należy czytać publikowane w internecie ogłoszenia – uważać na potencjalnych naciągaczy i oszustów, których niestety nie brakuje. Istotna jest także regularność i systematyczność w przeszukiwaniu ofert. Naszym orężem w walce o pracę powinno być dobrze skonstruowane cv – minimum słów, maksimum treści! Zadbać też należy o nasz wizerunek w sieci, a także zachować ostrożność w podawaniu informacji na swój temat.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *