aipkrakow.pl

Blog w tematyce biznesu, finansów i pracy.

LifestylePraca

Jak dostać awans? Jak skutecznie o niego zawalczyć?

Jak dostać awans? Jak skutecznie o niego zawalczyć?

Mnóstwo osób pracuje w firmach od wielu lat na tym samym stanowisku. Mimo iż ciągle podnosi się kwalifikacje oraz naprawdę wiele serca wkłada się w pracę, szef nie proponuje awansu, ani podwyżki. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak zwrócić na siebie uwagę? Jak dostać awans? Poniżej 5 sprawdzonych rad.

Praca na najwyższych obrotach

Właściciele firm, szefowie, kierownicy z pewnością dostrzegają osoby, które starają się bardziej od innych. W każdej firmie są bowiem tacy, którzy zostają po godzinach lub z wyprzedzeniem oddają ważne projekty. Warto więc poświęcić się i przez kilka, a nawet kilkanaście tygodni dać z siebie wszystko w pracy. Zostawanie po godzinach, wyrabianie się w terminach, porządek w dokumentach, współpraca z innymi – to wszystko z pewnością zostanie zauważone i na pewno w przypadku nagród i awansów, musi zostać docenione. Niewielu bowiem pracowników może rzetelnie wpisać w swoje CV pracowitość, dlatego też ci, którzy starają się nad wyraz szybko zostaną zauważeni.

Kreatywność

Nie od dziś wiadomo, że szefowie nie przepadają za pracownikami, którzy przychodzą do zakładu tylko po to, by „odbębnić kilka godzin na komputerze i wrócić do domu”. Warto więc wykazać się kreatywnością i od czasu do czasu zaskoczyć kierownika świetnym pomysłem na wykonanie danego zadania. Z pewnością przyda się pracownikowi wiedza oraz doświadczenie w pracy. Jeżeli tego brakuje, warto poszerzać horyzonty i zapisać się na dodatkowy kurs, szkolenie, a nawet studia podyplomowe związane z pracą.

Szczera rozmowa

W dużych korporacjach oraz w przedsiębiorstwach czasami pracuje tak wiele osób, że ciężko szefowi zwrócić uwagę na konkretną pracę każdego. Dlatego też, jeżeli marzy się o awansie i rzetelnie się na niego pracuje, warto umówić się do kierownika na rozmowę i wspomnieć o tym. Trzeba być jednak przygotowanym na pytanie: „Co się zrobiło w ostatnim czasie, by osiągnąć awans?”. Jest to więc doskonały moment, by pochwalić się osiągnięciami oraz ciężką pracą.

Doskonała współpraca z innymi

Bardzo często jest tak, że w osoby, które szybko awansują mają doskonały kontakt z resztą pracowników. Dlaczego? Szefowie chcą, by danym zespołem kierowała osoba lubiana i szanowana przez innych. Warto więc dobrze żyć ze współpracownikami, być empatycznym, życzliwym i co najważniejsze pomocnym. Oczywiste jest, że ludzie nie przepadają za osobami, które się wywyższają lub uważają się za lepszych od innych. W pracy należy być skromnym, koleżeńskim i szczerym. Warto unikać konfliktów i nie wdawać się w dyskusję o innych. Takie podejście z pewnością szybko zaprocentuje.

Poszerzanie horyzontów

Szefowie doceniają osoby, które ciągle się rozwijają. Nawet, jeżeli nie ma się zbyt wielkich szans na awans w danym miejscu, nie warto osiąść na laurach. Kilka zdań wyżej zostało powiedziane, iż warto brać udział w różnych kursach, szkoleniach oraz spotkaniach, na których można zdobyć cenną wiedzę, która przyda się w pracy. Osoby, które poszerzają horyzonty, nie tylko szybciej dostają awans, ale mają szansę na znalezienie jeszcze lepszej pracy, niż dotychczas.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *